کد مطلب:276521 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:111

محبوب ترین خلایق نزد خداوند
دعا كننده برای مولای ما صاحب الزمان علیه السلام و برای تعجیل فرج و ظهور آن جناب محبوب ترین افراد نزد خدای تعالی است، زیرا كه او به عموم مؤمنین نفع رسانیده، و نیز شادمانی و سرور را بر ائمه اطهار و خاندان رسول اكرم صلی الله علیه وآله وارد ساخته است.

شیخ اقدم ثقة الاسلام محمد بن یعقوب كلینی رحمه الله در اصول كافی به سند موثّقی از حضرت ابی عبد اللَّه صادق علیه السلام روایت كرده كه رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: خلایق عیال خداوند هستند، پس محبوب ترین افراد نزد خداوند آن است كه به عیال خداوند نفع رساند و خاندانی را مسرور نماید. [1] .

و نیز به سند مرسلی از حضرت ابوعبد اللَّه صادق علیه السلام آمده كه فرمود: از رسول خداصلی الله علیه وآله سؤال شد: محبوب ترین مردم نزد خداوند چه كسی است؟ فرمود: سودمندترین افراد به حال مردم. [2] .



[ صفحه 564]



می گویم: سرور و شادمانی پیغمبر و امامان علیهم السلام به دعا كردن برای حضرت قائم - عجّل اللَّه فرجه الشریف - امری روشن و واضح است. و امّا این كه این دعا نفع دهنده به تمام مؤمنین بلكه همه اهل عالم است، به دو وجه بیان می شود:

اول: آنچه در بخش چهارم - حرف نون - گذشت كه تمام اهل عالم به ظهور آن حضرت نفع می برند، پس دعا برای تعجیل آن، سودرسانی به اهل جهان است.

دوم: در مكرمت چهل و چهارم خواهد آمد كه خداوند متعال به بركت دعا كنندگان برای فرج و ظهور آن حضرت، عقوبت را از اهل زمین دور می سازد، ان شاء اللَّه تعالی.


[1] كافي: 164:2.

[2] كافي: 164:2.